4 Aralık 2009 Cuma

35 - tövbe


Her turizm firmasının her otobüsü starliner olmak zorunda değil.Her turizm firması otobüslerinde wireless,özel ekran donanımı vs.bulundurmak zorunda da değil.Neticede biletimizi alırken veya otobüse binerken modeline de bakıyoruz.Ama günden güne bir çok seyahat firması otobuslerinde bir adım öteye adım atmak yolunda ilerlerken bazılarının hem hizmet hem donanım anlamında 90'ların yeterliliğinde kalmakta ısrarı milleti aptal yerine koymaktır.Öncelikle fiyat bu koşullarda diğerlerinden daha düşük değilse bu durum resmen müşteriyi aptal yerine koymaktır.Çünkü diğerleri tercih edilip onlarda yer kalmadığından sana "mecbur" kalanları rakiplerinden çok geri şartlarla taşıyıp rakiplerinin aynı fiyatı almak ticari ahlaka yakışmaz.Diyelim ki bayram günüdür her fiyat normaldir,bilet bulduğumuza şükredelim (ki binene kadar şükrediyorduk,bilsek bir gün kaybetmeyi göze alırdık)ama neticede seyahat anlayışındaki bu çağdışı sistemle kısa zamanda o müşteriyi kaybetme riski de mi taşımıyorsunuz hiç? Neyse uzatmayalım ve kısa notlarımıza geçelim:

1- 16:30 hareket saati olan otobüsümüz 25 dk.geç gelerek yarım saat gecikmeli hareket etti.
2- İki tv ekranından yayınlanan sinema çekimi olduğunu düşündüğüm korsan vcd film ortasından başladı.Bizden önceki duraklarda seyredilmeye başlandığını düşündük.Ama birden ileri sarıldı sonra geri alındı.Sonra ortalardan biyerden tekrar başladı.Film şu anda vizyonda olan "2012" idi ve filmin seyre sunumu içeriğinden çok daha felaketlerle doluydu.Sonra nedense birden filmden vazgeçildi ve tv kapatıldı.
3- Sonra birden iç ışıklar söndürüldü.Ok dedik,bir sürü gazetemiz dergimiz var zaten.Kişisel ışık butonlarımıza bastık ama ışık yanmıyordu.Önümüzdeki yolcunun üstündeki butonda da denedik sonuç aynı idi.
4-Muavin çağırma butonuna bastık.O yandı.Kırmızı idi ama görünmüyordu sanırım ki tam (saate baktım) 17 dk.sonra öylesine kafasını bizim oraya çeviren muavin bakışlarımdan anlam çıkartarak kırmızı ışığı farketti ve yanımıza geldi.Işıkları belirttik.Şoför mahalline giderek dünyamızı aydınlattı.
5-Sonra yine bir film konuldu.Bu kez resmi bir home video filmi idi.Ben izlediğim ve beğendiğim için kız arkadaşıma tavsiye ettim.Ama filmin sesi kısıktı.Muavinden açmasını rica ettik.Muavin arka sıradaki yolcuların sesten rahatsız olduklarını söyledi.O zaman film oynatmak neyin nesiydi? Film,sesi bir kısılıp bir açılarak seyredildi.
6-Hizmette ekstra bir durum beklentimiz yoktu ama sıradanın altında idi ve muavinlere ancak size yaklaştıklarında ulaşabiliyordunuz.
7- İstanbul'a Edirne tarafından giriş yaptıktan sonra Esenler ve Alibeyköy'de yolcu indirdikten sonra anadolu yakasına geçerek neredeyse İstanbul dışına çıktık ve servis alanı olan ve firmanın web sitesinde "AB Standartında tesis" diye duyurusu yapılan Samandıra'ya geldik.Servislerimize binecek ve geldiğimiz yolun yarısını geri dönecektik.Gece 01:00'de İstanbul'a giriş yapmamıza rağmen gece 03:00 de evlerimizde olacaktık.Toplam yolumuz 8 saatken 10 oluyordu yani.
8-Samandırada 45 dk.bekletildik.Ne bir bilgi ne bir ilgi.Servislerin istikametlerini ancak servis odasına giderek içerdeki şoförlere soruyordunuz.Zaman geçtikçe içerdeki tüm neşeye rağmen sizinle o soğuk havada ilgilenilmemesi üzerine kısım kısım tekrar giderek bu kez kaçta kalkacağımızı öğrenmeye çalışıyorduk."Biraz sonra.."gibi ortalama bilgilerin ardından son olarak 02:00 denilmesine rağmen 02:15'de hareket ettik.01:35'de otobüsümüzden indiğimiz gözününe alınırsa 40 dk.bekletilmiştik.
9-Personel ilgisi ve kalitesi yolculuğun en başından en sonuna kadar birbirinin aynı idi.

Memnuniyetle ayrıldığım aynı hattın bir başka seyahat firmasını burada keyifle yamzıştım.Şimdi bir deneyim daha kazandım ki o da;ne olursa olsun,geç kal gerekirse, ama kötü olanı tercih etme.Hele ki aynı fiyatsa.Ve mutlaka üşenme şikayet et.Gerçi insanın aklına "kimi kime şikayet edeceksin" sorusu gelmiyor değil ama en azından deşifre olmaları bile belki bir parça özenli olmalarını sağlar.Kendisine bu muameleleri layık gören insan toplulukları medeniyeti haketmezler.AB Standartındaki tesiste ilkel standartta bir hizmet anlayışı olduğu sürece gerçi bütün otobüsler en lüksünden olsa ne olur? (firmanın web sitesinden tesis açıldığında yetkili ağızdan yapılan bir açıklama: Samandıra tesisimiz İstanbul'un artık çok büyüyen Anadolu yakasında, modern ve çağdaş hizmet verecek)